Η εκπαίδευση ύπνου για ενήλικες προλαμβάνει την κατάθλιψη, σύμφωνα με μελέτη

«Αυτό που είναι συναρπαστικό με αυτά τα αποτελέσματα είναι ότι είναι από τα πρώτα που έδειξαν ότι η αντιμετώπιση της αϋπνίας με μια στρατηγική συμπεριφοράς, και όχι με χάπι, μπορεί να αποτρέψει την ανάπτυξη κατάθλιψης στους ηλικιωμένους», δήλωσε η Wendy Troxel, ειδικός ύπνου, ειδικός συμπεριφοράς στο RAND Corporation, ο οποίος δεν συμμετείχε στη μελέτη.

Τα αποτελέσματα της μελέτης είναι “πολύ σημαντικά” επειδή η μείζονα κατάθλιψη είναι πολύ συχνή στους ηλικιωμένους και “σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο γνωστικής έκπτωσης, αναπηρίας, αυτοκτονίας και θνησιμότητας από κάθε αιτία”, πρόσθεσε ο Troxel.

Οι ενήλικες στην τυχαιοποιημένη κλινική δοκιμή που έλαβαν γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία για την αϋπνία τους είχαν τις μισές πιθανότητες να αναπτύξουν κατάθλιψη, είπε ο Irwin, προσθέτοντας ότι εάν η ύφεση από την αϋπνία διατηρηθεί για τρία χρόνια, «υπήρχε 83% μείωση στην πιθανότητα εμφάνισης κατάθλιψη».

«Γι’ αυτό είναι τόσο σημαντική αυτή η μελέτη», είπε ο Irwin. «Έχουμε δείξει ότι μπορούμε πραγματικά να στοχεύσουμε την αϋπνία με τη γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία και να αποτρέψουμε την εμφάνιση κατάθλιψης».

Η συμμετοχή του θεραπευτή ήταν καθοριστική

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε την Τετάρτη στο περιοδικό JAMA Psychiatry, χώρισε τυχαία τους ενήλικες άνω των 60 ετών με αϋπνία αλλά χωρίς κατάθλιψη σε δύο ομάδες. Κάθε εβδομάδα για δύο μήνες, μια ομάδα ελέγχου λάμβανε οκτώ εβδομάδες βασικής εκπαίδευσης ύπνου, η οποία δίδασκε την υγιεινή του ύπνου, τα χαρακτηριστικά του υγιεινού ύπνου, τη βιολογία του ύπνου και την επίδραση του στρες στο σώμα. Αλλά δεν υπήρχε εκπαίδευση ένας προς έναν, ο Irwin είπε: «Έπρεπε να πάρουν αυτές τις πληροφορίες και να καταλάβουν πώς να τις χρησιμοποιήσουν χωρίς τη βοήθειά μας».

Η άλλη ομάδα έλαβε μια μορφή συμπεριφορικής εκπαίδευσης ύπνου που ονομάζεται CBT-1, η οποία χορηγήθηκε αυτοπροσώπως σε ομαδικό περιβάλλον από εκπαιδευμένους θεραπευτές για οκτώ εβδομάδες.

READ  Το SpaceX προσθέτει συνδέσμους λέιζερ σε δορυφόρους Starlink για εξυπηρέτηση των πολικών περιοχών της Γης

«Το πλεονέκτημα αυτής της θεραπευτικής προσέγγισης είναι ότι χρησιμοποίησε την πιο βασισμένη σε στοιχεία συμπεριφορική θεραπεία για την αϋπνία, τη CBT-I, η οποία έχει αποδειχθεί ότι είναι εξίσου αποτελεσματική, μεγαλύτερης διάρκειας και (έχει) λιγότερες «παρενέργειες από τα υπνωτικά χάπια». μπορεί να είναι ιδιαίτερα προβληματική στους ηλικιωμένους», είπε ο Troxel.

Το CBT-I έχει πέντε συστατικά: έλεγχο ερεθισμάτων, περιορισμό ύπνου, υγιεινή ύπνου, χαλάρωση και γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία. Η υγιεινή και η χαλάρωση του ύπνου περιλαμβάνουν καλές συνήθειες ύπνου – να πηγαίνετε για ύπνο και να σηκώνεστε την ίδια ώρα κάθε μέρα, να εξαλείφετε το μπλε φως και τον θόρυβο, να κάνετε ζεστά μπάνια ή να κάνετε γιόγκα για να χαλαρώσετε και να διατηρήσετε το σώμα σας υγιές. δροσερό δωμάτιο χωρίς ηλεκτρονικές συσκευές.

Ο έλεγχος του ερεθίσματος είναι «να σηκώνουμε τους ανθρώπους από το κρεβάτι όταν δεν μπορούν να κοιμηθούν», είπε ο Irwin. Οι περισσότεροι άνθρωποι μένουν στο κρεβάτι ανησυχώντας μήπως μην αποκοιμηθούν, κάτι που στη συνέχεια μετατρέπει το κρεβάτι σε αρνητικό χώρο, εξήγησε. Αντίθετα, οι άνθρωποι διδάσκονται να σηκώνονται μετά από 10 λεπτά περπάτημα και στρίψιμο, να κάνουν ήρεμες, μη διεγερτικές δραστηριότητες και «να μην ξαναπατούν στο κρεβάτι τους μέχρι να νυστάσουν».

Περιορισμός ύπνου σημαίνει περιορισμός του χρόνου που μένει στο κρεβάτι μόνο στον χρόνο που ένα άτομο κοιμάται, συν 30 λεπτά. Αυτός είναι ένας άλλος τρόπος για να κάνετε τα άτομα με αϋπνία να σηκώνονται αντί να ξαπλώνουν ξύπνια στο κρεβάτι.

Κοιμηθείτε με το κατοικίδιό σας;  Πώς μπορεί να επηρεάσει εσάς (και το κατοικίδιό σας)

Η γνωσιακή θεραπεία λειτουργεί για να διαταράξει τις «δυσλειτουργικές σκέψεις και πεποιθήσεις σχετικά με τον ύπνο», είπε ο Irwin, όπως «δεν θα μπορέσω ποτέ να κοιμηθώ» ή «θα μπορούσα να πεθάνω αν δεν κοιμηθώ απόψε». Ένας θεραπευτής συνεργάζεται με το άτομο για να αντιμετωπίσει μια τέτοια παράλογη σκέψη, επιστρέφοντάς το σε μια πιο ρεαλιστική κατάσταση του νου που θα του επιτρέψει να χαλαρώσει και να δει το κρεβάτι ως ένα φιλόξενο μέρος.

READ  Το SiriusXM θα αναπληρώσει το στόλο ραδιοφωνικής μετάδοσης με το λανσάρισμα νωρίς την Κυριακή - Spaceflight Now

«Πραγματικά πιστεύω ότι μια ομάδα είναι επίσης πολύ σημαντική», είπε ο Irwin, «επειδή το να ακούς για τις δυσκολίες άλλων ανθρώπων και πώς τις επιλύουν μπορεί συχνά να σε βοηθήσει να εκπαιδεύσεις για κάτι που μπορεί να αντιμετωπίζεις».

Ένα μέσο για έναν σκοπό

Μετά από δύο μήνες, η θεραπεία τελείωσε, χωρίς περαιτέρω παρέμβαση. Ωστόσο, η μελέτη παρακολούθησε στη συνέχεια τα 291 άτομα για τρία χρόνια, σε μηνιαία βάση για να ρωτήσει για τα συμπτώματα της κατάθλιψης.

Οι καλύτερες αναβιώσεις του 2021 (CNN Underscored)

Η ομάδα που έλαβε εκπαίδευση CBT-I με τη βοήθεια ενός προπονητή ύπνου συχνά συνέχιζε την εκπαίδευση στη ζωή της, είπε ο Irwin, με καλά αποτελέσματα: «Περίπου το ένα τρίτο των ανθρώπων δεν είχαν ακόμα αϋπνία στο τέλος του τριετούς κύκλου μαθημάτων .

Η ομάδα που έλαβε εκπαίδευση ύπνου έδειξε «μέτρια αποτελέσματα στη βελτίωση και τη θεραπεία της αϋπνίας, αλλά (οι βελτιώσεις) δεν ήταν βιώσιμες. Δεν κράτησαν», είπε ο Irwin.

«Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το CBT-I είναι τόσο αποτελεσματικό προσωπικά, επειδή ο θεραπευτής βοηθά το άτομο να πλοηγηθεί και να διαπραγματευτεί με τον εαυτό του – και αυτό μπορεί να είναι πολύ δύσκολη δουλειά», πρόσθεσε ο Irwin. “Πιστεύω ότι αυτός είναι και ο λόγος που οι εφαρμογές CBT-I ή τα διαδικτυακά εργαλεία συχνά δεν λειτουργούν – οι άνθρωποι είναι απογοητευμένοι, απογοητευμένοι ή θυμωμένοι με τον εαυτό τους και βασικά σταματούν να λειτουργούν.”

Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν “έναν εντελώς νέο και καινοτόμο τρόπο” για την αντιμετώπιση του αυξανόμενου προβλήματος της κατάθλιψης, έγραψαν ο Pim Cuijpers, καθηγητής κλινικής ψυχολογίας στο Vrije Universiteit Amsterdam, και ο Dr Charles Reynolds, καθηγητής ψυχιατρικής. γηριατρική ιατρική στο Πανεπιστήμιο του Ιατρικό Κέντρο της Πενσυλβάνια, σε ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε παράλληλα με τη μελέτη.

READ  Οι εξαιρετικά λεπτοί ημιαγωγοί συνδέονται ηλεκτρικά με υπεραγωγούς για πρώτη φορά

«Το στίγμα που σχετίζεται με τη μείζονα κατάθλιψη ως ψυχική διαταραχή είναι ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους δεν αναζητούμε θεραπεία», έγραψαν οι Cuijpers και Reynolds, οι οποίοι δεν συμμετείχαν στη μελέτη.

«Αυτή η σημαντική ανακάλυψη προσφέρει συναρπαστικές νέες ευκαιρίες στον τομέα της πρόληψης και ανοίγει ένα νέο πεδίο έρευνας για έμμεσες προληπτικές παρεμβάσεις για την αποφυγή του στιγματισμού των ψυχικών διαταραχών».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *