Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε φλαβονοειδή θα μπορούσε να επιβραδύνει τη γνωστική παρακμή

Οι άνθρωποι που έτρωγαν περίπου 600 χιλιοστόγραμμα (0,02 ουγκιές) φλαβονοειδών την ημέρα είχαν 20% χαμηλότερο κίνδυνο νοητικής έκπτωσης από εκείνους που έτρωγαν μόνο 150 χιλιοστόγραμμα (0,005 ουγγιές) την ημέρα, σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύτηκε την Τετάρτη στο περιοδικό American Academy of Neurology. . .

Μια μερίδα 100 γραμμαρίων (3,5 ουγκιές) φράουλες περιέχει περίπου 180 χιλιοστόγραμμα (0,06 ουγγιές) φλαβονοειδών, ενώ ένα μήλο περιέχει περίπου 113 χιλιοστόγραμμα (0,003 ουγγιές), σύμφωνα με τη μελέτη.

Τα φλαβονοειδή είναι μια σειρά ενώσεων με ισχυρές αντιοξειδωτικές ικανότητες που βρίσκεται συνήθως σε πολλά φρούτα και λαχανικά, δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης Δρ Walter Willett, καθηγητής επιδημιολογίας και διατροφής στο Harvard TH Chan School of Public Health και καθηγητής ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Harvard στο Cambridge της Μασαχουσέτης.

Η βλάβη στην “παροχή αίματος του εγκεφάλου είναι ένας σημαντικός παράγοντας στη γνωστική παρακμή”, δήλωσε ο Willett, προσθέτοντας ότι οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες των φλαβονοειδών βοηθούν στην προστασία αυτής της παροχής αίματος, η οποία με τη σειρά της επιβραδύνει τη μείωση.

Η γνωστική παρακμή μπορεί να οδηγήσει σε ασθένειες όπως η άνοια και η νόσος του Αλτσχάιμερ, πρόσθεσε.

Η μελέτη διήρκεσε σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα και είχε περίπου 75.000 συμμετέχοντες. Ο μέσος όρος ηλικίας των συμμετεχόντων στην αρχή της μελέτης ήταν τα 50 και τώρα είναι μεταξύ 70 και 80 ετών, δήλωσε ο Willett.

Οι λειτουργίες του εγκεφάλου των ανθρώπων αρχίζουν να μειώνονται στα είκοσι και τριάντα μας, αλλά εμείς συνήθως μην το παρατηρήσετε μέχρι τα 70, είπε. Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε φλαβονοειδή μπορεί να κάνει την κλίση προς τα κάτω λιγότερο απότομη, πρόσθεσε.

READ  Γεια σας στο γεμάτο αστέρι τοπίο στο νέο Hubble Image Share της NASA

Αφού ακολούθησαν τη δίαιτα των συμμετεχόντων για 20 χρόνια, οι ερευνητές τους ζήτησαν να απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο αρκετές φορές σε διάστημα τεσσάρων ετών. περίοδο για τον προσδιορισμό της γνωστικής παρακμής, είπε ο Willett.

Η γνωστική πτώση κάθε ατόμου υπολογίστηκε με έξι ερωτήσεις ναι ή όχι. Οι ερωτήσεις περιελάμβαναν “Έχετε μεγαλύτερη δυσκολία από το συνηθισμένο να θυμηθείτε μια σύντομη λίστα αντικειμένων, όπως μια λίστα αγορών;” “” Και “Δυσκολεύεστε να θυμηθείτε πράγματα από δευτερόλεπτο σε δεύτερο;

Επειδή η μελέτη πραγματοποιήθηκε εδώ και δεκαετίες, τα αποτελέσματα είναι πολύ πιο έγκυρα από άλλες μελέτες που πραγματοποιούνται εδώ και λίγα χρόνια, δήλωσε ο Δρ Daniel Potts, μέλος της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας. και παρακολουθούσε νευρολόγο στο Υπουργείο Βετεράνων των ΗΠΑ στο Tuscaloosa της Αλαμπάμα, ο οποίος δεν συμμετείχε στη μελέτη.

“Η γνωστική παρακμή είναι κάτι που συμβαίνει αργά, οπότε όταν το αξιολογείτε μπορείτε να εντοπίσετε καλύτερα λεπτές αλλαγές για μεγάλο χρονικό διάστημα”, είπε.

Πώς να φάτε περισσότερα φλαβονοειδή

Ο Γουίλετ είπε ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός φλαβονοειδών που πρέπει να τρώνε οι άνθρωποι κάθε μέρα και δεν πρέπει να καταμετρώνται ή να μετρώνται.

17 φαγητά μαγειρικής που αξίζουν τον κόπο, λένε οι ειδικοί (CNN Undescored)
Επιπλέον, η κατανάλωση φλαβονοειδών παίζει μόνο ένα μικρό ρόλο στην πιθανή επιβράδυνση της γνωστικής έκπτωσης, είπε. Οι άνθρωποι πρέπει επίσης να έχουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής, σημείωσε, ο οποίος περιλαμβάνει τακτική σωματική δραστηριότητα και Απαγορεύεται το κάπνισμα.
Η μεσογειακή διατροφή έχει αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματικό στη διατήρηση της γνωστικής λειτουργίας, είπε ο Potts, και πολλά τρόφιμα στη διατροφή έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή.

«Η διατροφή έχει πολλά να κάνει με τη γνωστική μας υγεία και οι επιλογές που κάνουμε σήμερα σχετικά με τα πράγματα που καταναλώνουμε έχουν μεγάλο ρόλο να παίξουν αργότερα στη ζωή μας στην προστασία του εγκεφάλου μας», είπε.

READ  Το "Delta Scarp" του κρατήρα Jezero - Η αγαπημένη Αρειανή Εικόνα του Επιστήμονα από το Perseverance Rover της NASA

Ορισμένα φρούτα με υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή περιλαμβάνουν φράουλες, βατόμουρα και πορτοκάλια, είπε. Οι πιπεριές και το σέλινο είναι λαχανικά με μεγάλες ποσότητες της ένωσης, πρόσθεσε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *