Μπορείτε να μάθετε να βάζετε ονόματα στα πρόσωπα ενώ κοιμάστε, σύμφωνα με τη μελέτη

Κάποια μέρα σύντομα, μπορεί να έχετε ένα εργαλείο που θα σας βοηθήσει να μάθετε και να θυμάστε γρήγορα ονόματα και πρόσωπα, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε την Τετάρτη στο περιοδικό NPJ: Science of Learning. Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Northwestern ανακάλυψαν ότι η ανάγνωση μιας καταγραφής των ονομάτων των ανθρώπων κατά τη διάρκεια της πιο βαθιάς περιόδου του βραδινού ύπνου ενίσχυε τη μνήμη των ανθρώπων και βελτίωσε την ικανότητά τους να θυμούνται ονόματα και πρόσωπα κατά τη διάρκεια της νύχτας το επόμενο πρωί.

«Η μελέτη μας έδειξε ότι όταν οι αναμνήσεις επανενεργοποιούνται κατά τη διάρκεια του ύπνου, οι ικανότητες μνήμης μπορούν να βελτιωθούν μετά το ξύπνημα», δήλωσε ο συγγραφέας Ken Paller, καθηγητής ψυχολογίας και διευθυντής του προγράμματος γνωσιακής νευροεπιστήμης στο Πανεπιστήμιο Northwestern.

Στην πραγματικότητα, κατά μέσο όρο, οι άνθρωποι θυμούνται ενάμιση όνομα περισσότερο από ό,τι πριν κοιμηθούν. Όμως, πρόσθεσε ο Paller, λειτούργησε μόνο όταν «ο ύπνος δεν διαταράχθηκε τη στιγμή της επανενεργοποίησης της μνήμης».

Εάν ξυπνάτε συχνά από θορύβους ή άπνοια ύπνου ή χρησιμοποιείτε το μπάνιο, διακόπτει τον κύκλο του ύπνου σας και αφαιρεί από το σώμα τον ξεκούραστο ύπνο που χρειάζεται.

Ο κύκλος ύπνου του σώματος περνά από τέσσερα στάδια ύπνου τέσσερις έως έξι φορές τη νύχτα. Στα στάδια 1 και 2, το σώμα αρχίζει να μειώνει τους ρυθμούς του. Ο καρδιακός ρυθμός και η αναπνοή επιβραδύνονται, η θερμοκρασία του σώματος πέφτει και οι κινήσεις των ματιών σταματούν. Αυτό σας προετοιμάζει για το επόμενο βήμα – βαθύ ύπνο αργών κυμάτων, γνωστός και ως ύπνος δέλτα. Κατά τη διάρκεια του βαθύ ύπνου, το σώμα σας αναγεννάται κυριολεκτικά σε κυτταρικό επίπεδο – επιδιορθώνοντας τις βλάβες από τη φθορά της ημέρας και παγιώνοντας τις αναμνήσεις σε μακροχρόνια αποθήκευση.

Ο ύπνος με γρήγορες κινήσεις των ματιών, που ονομάζεται REM, ακολουθεί. Αυτό είναι το στάδιο στο οποίο ονειρευόμαστε. Μελέτες έχουν δείξει ότι έλλειψη ύπνου REM μπορεί να οδηγήσει σε κακή μνήμη και κακή γνωστική απόδοση, καθώς και σε καρδιακές παθήσεις και άλλες χρόνιες ασθένειες και πρόωρο θάνατο.
Δεδομένου ότι κάθε κύκλος ύπνου διαρκεί περίπου 90 λεπτά, οι περισσότεροι άνθρωποι χρειάζονται επτά έως οκτώ ώρες σχετικά αδιάκοπου ύπνου για να κοιμηθούν ξεκούραστοι. ΕΝΑ επιπτώσεις της χρόνιας έλλειψης ύπνου την ικανότητά σας να δίνετε προσοχή, να μαθαίνετε νέα πράγματα, να είστε δημιουργικοί, να λύνετε προβλήματα και να παίρνετε αποφάσεις.

Ένας ενσύρματο υπνάκο

Ο Πάλερ και η ομάδα του ζήτησαν από μια μικρή ομάδα 24 ατόμων να προσπαθήσουν να απομνημονεύσουν εικόνες 80 προσώπων και τα αντίστοιχα ονόματα: οι μισές από τις εικόνες θα ήταν μαθητές σε ένα μάθημα ιστορίας της Λατινικής Αμερικής. Οι άλλοι μισοί περιγράφηκαν ως μαθητές σε ένα μάθημα Ιαπωνικής ιστορίας.

Στη συνέχεια, κάθε άτομο καλωδιώθηκε σε ένα μηχάνημα EEG, το οποίο καταγράφει την ηλεκτρική δραστηριότητα του εγκεφάλου και σας επιτρέπει να πάρετε έναν υπνάκο κατά τη διάρκεια της ημέρας.

READ  Η NASA μοιράζεται την εκπληκτική εικόνα του σπειροειδούς γαλαξία με καλά καθορισμένη κεντρική γραμμή και μακριά χέρια

Ενώ κοιμόντουσαν, οι ερευνητές παρακολουθούσαν προσεκτικά την εγκεφαλική δραστηριότητα. Όταν τα εγκεφαλικά κύματα έδειξαν ότι το άτομο βρισκόταν σε αργό ή βαθύ ύπνο, μερικά από τα ονόματα που είχαν μελετήσει παίζονταν απαλά πάνω από ένα ηχείο.

Μουσική που σχετίζεται με ιαπωνικούς ή λατινικούς πολιτισμούς παίχτηκε επίσης για να βοηθήσει την ένωση. Προβλήθηκε μουσική ενεργοποιεί τον ιππόκαμπο, το τμήμα του εγκεφάλου σας που σχετίζεται με τη μακροπρόθεσμη αποθήκευση μνήμης.

«Όταν οι συμμετέχοντες ξύπνησαν, ήταν σχετικά καλύτεροι στο να αναγνωρίζουν τα πρόσωπα των ανθρώπων και να θυμούνται τα ονόματά τους – σε σύγκριση με το να θυμούνται πρόσωπα και ονόματα που δεν επανενεργοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του ύπνου», είπε ο Paller.

Σύμφωνα με τη μελέτη, τα άτομα με μεγαλύτερες περιόδους βαθύ ύπνου είχαν τις καλύτερες αναμνήσεις.

Ωστόσο, εάν τα εγκεφαλικά κύματα έδειξαν ότι ο ύπνος του ατόμου είχε διαταραχθεί κατά τη διάρκεια του υπνάκου του, δεν υπήρχε βελτίωση στην ανάκληση στο τεστ. Αυτό είναι ένα σημαντικό εύρημα, είπε ο επικεφαλής συγγραφέας Nathan Whitmore, ένας διδακτορικός φοιτητής στο διατμηματικό πρόγραμμα νευροεπιστημών του Northwestern, σε μια δήλωση.

«Αυτή είναι μια νέα και συναρπαστική ανακάλυψη για τον ύπνο, γιατί μας λέει ότι ο τρόπος με τον οποίο οι πληροφορίες ενεργοποιούνται εκ νέου κατά τη διάρκεια του ύπνου για τη βελτίωση της αποθήκευσης μνήμης συνδέεται με τον ύπνο υψηλής ποιότητας», είπε ο Whitmore.

Οι καλύτερες αναβιώσεις του 2021 (CNN Underscored)

Αρκετά συναρπαστικό για χρήση στο σπίτι; Όχι ακόμα, είπε ο Πάλερ.

«Αυτή τη στιγμή δοκιμάζουμε μεθόδους για να πραγματοποιήσουμε αυτές τις διαδικασίες στο σπίτι», είπε στο CNN. «Ωστόσο, δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία για να είμαστε σίγουροι για το μέγεθος του πιθανού κέρδους».

READ  Οι ειδικοί του ολογράμματος μπορούν τώρα να δημιουργήσουν πραγματικές εικόνες που κινούνται στον αέρα, όπως ένας "τρισδιάστατος εκτυπωτής για φως"

Μελλοντικές μελέτες θα βοηθήσουν στην ανακάλυψη «πώς αυτές οι τεχνικές θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά», είπε. Εν τω μεταξύ, το κλειδί για μια καλή μνήμη είναι ο ύπνος υψηλής ποιότητας, χωρίς διακοπές.

«Με ύπνο υψηλής ποιότητας, οι αναμνήσεις μας είναι πιο πιθανό να είναι διαθέσιμες όταν τις χρειαζόμαστε, έτσι ώστε να μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε για να υποστηρίξουμε τη λήψη αποφάσεων, τη δημιουργικότητα και την επίλυση προβλημάτων», είπε ο Paller.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *