Μόλις 20 λεπτά καθημερινής άσκησης σε ηλικία 70 ετών «μειώνει κατά το ήμισυ τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων στην ηλικία των 80»

Η άσκηση για μόλις 20 λεπτά την ημέρα στη δεκαετία του εβδομήντα μπορεί να μειώσει κατά το ήμισυ τον κίνδυνο για απειλητικά για τη ζωή καρδιακά προβλήματα, σύμφωνα με μια μελέτη.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι άνδρες ηλικίας μεταξύ 70 και 75 ετών που κάνουν κηπουρική, ποδηλασία, περπάτημα ή άλλη άσκηση τακτικά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, έχουν 52% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρδιαγγειακή νόσο από εκείνους που είναι ανενεργοί.

Οι γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας που ασκούνται διατρέχουν επίσης χαμηλότερο κίνδυνο, αν και η μείωση είναι μόνο οκτώ τοις εκατό.

Οι ερευνητές είπαν τα ευρήματά τους, που δημοσιεύτηκαν στο Βρετανικό ιατρικό περιοδικόενισχύστε την ιδέα ότι είναι κάλλιο αργά παρά ποτέ όταν πρόκειται για άσκηση.

Η άσκηση δυναμώνει την καρδιά και μειώνει την αρτηριακή πίεση.

Η ομάδα είπε ότι τα ευρήματά της υποστηρίζουν τη συμβουλή των ενηλίκων να συνεχίσουν ή να ξεκινήσουν την άσκηση από τα μέσα έως τα τέλη της ζωής τους, καθώς υπάρχει “πιθανώς μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου”.

Μια μελέτη σε σχεδόν 6.000 Βρετανούς ηλικίας άνω των 50 ετών δείχνει ότι η έντονη δραστηριότητα – όπως τρέξιμο, κολύμπι ή τένις – απαιτείται τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα για να αποτρέψει τον μακροχρόνιο μυοσκελετικό πόνο.

Τα γραφήματα δείχνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου (πάνω αριστερά), στεφανιαίας νόσου (πάνω δεξιά), καρδιακής ανεπάρκειας (κάτω αριστερά) και εγκεφαλικού επεισοδίου (κάτω δεξιά) ως συνάρτηση της ποσότητας άσκησης που κάνει ένα άτομο.  Μια μελέτη σε 2.574 Ιταλούς ηλικίας 65 ετών και άνω διαπίστωσε ότι 20 έως 40 λεπτά καθημερινής άσκησης πυροδοτούσαν τη μεγαλύτερη μείωση στον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών προβλημάτων, με την άσκηση πέρα ​​από αυτό το σημείο να οδηγεί σε λιγότερα «πλεονεκτήματα».  Οι ερευνητές δεν βρήκαν σχέση μεταξύ του επιπέδου δραστηριότητας και του εγκεφαλικού

Τα γραφήματα δείχνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου (πάνω αριστερά), στεφανιαίας νόσου (πάνω δεξιά), καρδιακής ανεπάρκειας (κάτω αριστερά) και εγκεφαλικού επεισοδίου (κάτω δεξιά) ως συνάρτηση της ποσότητας άσκησης που κάνει ένα άτομο. Μια μελέτη σε 2.574 Ιταλούς ηλικίας 65 ετών και άνω διαπίστωσε ότι 20 έως 40 λεπτά καθημερινής άσκησης πυροδοτούσαν τη μεγαλύτερη μείωση στον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών προβλημάτων, με την άσκηση πέρα ​​από αυτό το σημείο να οδηγεί σε λιγότερα «πλεονεκτήματα». Οι ερευνητές δεν βρήκαν σχέση μεταξύ του επιπέδου δραστηριότητας και του εγκεφαλικού

READ  Συναρπαστικές συμβουλές ποικιλομορφίας που εμφανίζονται στο Super Energetic "Fast Radio Bursts"

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Πάντοβα και το Πανεπιστήμιο της Φεράρα εξέτασαν τα δεδομένα υγείας 2.754 ατόμων στην Ιταλία ηλικίας 65 ετών και άνω για 20 χρόνια ή μέχρι το θάνατό τους.

Για να προσδιορίσουν τα οφέλη της άσκησης αργότερα στη ζωή, οι ερευνητές παρακολούθησαν τα επίπεδα δραστηριότητας των συμμετεχόντων και περιπτώσεις καρδιακών παθήσεων, καρδιακής ανεπάρκειας και εγκεφαλικού.

Οι εθελοντές συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τις συνήθειες άσκησης τους. Μέτρια σωματική δραστηριότητα, όπως περπάτημα, μπόουλινγκ και ψάρεμα, ενώ η έντονη άσκηση περιελάμβανε κηπουρική, ποδηλασία και κολύμπι.

Οι συμμετέχοντες θεωρούνταν δραστήριοι εάν ασκούνταν μέτρια ή έντονα για περισσότερα από 20 λεπτά την ημέρα, ενώ λιγότερο από 20 λεπτά θεωρούνταν ανενεργοί.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης καταγράφηκαν 1.037 καρδιαγγειακά προβλήματα.

ΠΟΣΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ;

Οι ενήλικες μεταξύ 19 και 64 ετών συνιστάται να ασκούνται καθημερινά.

Το NHS λέει ότι οι Βρετανοί πρέπει να κάνουν τουλάχιστον 150 λεπτά μέτριας έντασης δραστηριότητα την εβδομάδα ή 75 λεπτά έντονης έντασης την εβδομάδα.

Οι συμβουλές είναι οι ίδιες για ενήλικες με αναπηρία, έγκυες γυναίκες και νέες μητέρες.

Η άσκηση μία ή δύο φορές την εβδομάδα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου ή εγκεφαλικού.

Οι μέτριες δραστηριότητες περιλαμβάνουν γρήγορο περπάτημα, αερόμπικ στο νερό, ποδηλασία, χορό, διπλό τένις, χορτοκοπτικό, πεζοπορία και ρόλεϊ.

Η έντονη άσκηση περιλαμβάνει τρέξιμο, κολύμπι, ποδηλασία γρήγορα ή ανηφόρες σε λόφους, αναρρίχηση σκαλοπατιών, καθώς και αθλήματα όπως ποδόσφαιρο, ράγκμπι, netball και χόκεϊ.

Η γυμναστική για 20 έως 40 λεπτά την ημέρα ήταν το γλυκό σημείο για τη βελτίωση της υγείας, με τη μεγαλύτερη μείωση στον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και καρδιακής ανεπάρκειας μεταξύ εκείνων που ασκούνταν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, είπαν οι ερευνητές.

READ  Ο εκπρόσωπος "Xuebajun" που ιδρύθηκε από τον "Xuebajun" έκοψε γρήγορα τη σχέση-News-cnBeta.COM

Η διατήρηση 20 λεπτών καθημερινής άσκησης σε όλη τη δεκαετία του ’60 και του ’60 έχει αποφέρει τα μεγαλύτερα οφέλη για την υγεία. Μείωσε τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων στους άνδρες κατά 52%.

Εν τω μεταξύ, οι γυναίκες είδαν μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου κατά 8% εάν ασκούνταν τακτικά για 20 λεπτά.

Αλλά όσοι αύξησαν την άσκησή τους από λιγότερο από 20 λεπτά στα 60 τους σε περισσότερα από 20 λεπτά στα 60 τους απέκτησαν επίσης προστασία έναντι των καρδιαγγειακών παθήσεων.

Ο κίνδυνος μειώθηκε κατά 35% για τους άνδρες και 6% για τις γυναίκες.

Παρά τη μικρότερη μείωση του κινδύνου για καρδιακά προβλήματα, οι δραστήριες γυναίκες είχαν 19% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν κατά τη διάρκεια της μελέτης. Όμως οι άνδρες εξακολουθούσαν να έχουν μεγαλύτερη προστατευτική επίδραση από την άσκηση, καθώς είχαν 28% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν.

Οι ερευνητές είπαν ότι τα ευρήματά τους δείχνουν ότι η άσκηση έχει τη μεγαλύτερη προστατευτική επίδραση στην ηλικία των 70 ετών.

Μέχρι την ηλικία των 75 ετών, όσοι ασκούνταν ήταν ελαφρώς λιγότερο πιθανό να υποφέρουν από καρδιακά προβλήματα και μέχρι την ηλικία των 85 δεν υπήρχε μειωμένος κίνδυνος, έδειξαν τα αποτελέσματα.

Οι ερευνητές είπαν ότι αυτό υποδηλώνει ότι η βελτίωση της φυσικής δραστηριότητας νωρίτερα στην τρίτη ηλικία θα έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο.

Σημείωσαν ότι η μελέτη βασίστηκε στο ότι οι συμμετέχοντες ανέφεραν μόνοι τους τις συνήθειες άσκησης τους και ότι δεν υπήρχαν δεδομένα για τα επίπεδα σωματικής τους δραστηριότητας σε νεαρότερη ηλικία, κάτι που μπορεί να είχε αντίκτυπο στον κίνδυνο καρδιακών προβλημάτων αργότερα στη ζωή τους.

READ  2 μαύρες τρύπες τεράτων οδηγούν σε σύγκρουση που θα ταρακουνήσει το ύφασμα του χωροχρόνου

Και η μελέτη ήταν παρατηρητική, επομένως άλλοι παράγοντες του τρόπου ζωής μπορεί να έχουν επηρεάσει τον μειωμένο κίνδυνο σε πιο ενεργούς εθελοντές.

Θα πρέπει να συνιστώνται τουλάχιστον 20 λεπτά μέτριας έως έντονης άσκησης την ημέρα για τα μεγαλύτερα καρδιαγγειακά οφέλη.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συμβουλεύει επίσης τους ηλικιωμένους να κάνουν 20 λεπτά μέτριας έως έντονης άσκησης την ημέρα.

Σε μια εργασία που δημοσιεύθηκε παράλληλα με τη μελέτη, ο Δρ Enrico Fabris και ο Dr Gianfranco Sinagra, ειδικοί καρδιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Τεργέστης, είπαν ότι οι μηχανισμοί με τους οποίους η σωματική άσκηση μειώνει τον μελλοντικό κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων δεν είναι πλήρως κατανοητοί.

Αλλά αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι η άσκηση επιβραδύνει την πάχυνση των αρτηριών και ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση, το σάκχαρο του αίματος και τη χοληστερόλη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.