Οι διατάσεις, το εύρος κίνησης και η αερόβια άσκηση επιβραδύνουν τη γνωστική έκπτωση, σύμφωνα με μελέτη

«Η ανησυχία μου στην αρχή της μελέτης ήταν “Τι θα γινόταν αν η αερόμπικ έκανε μόνο τη διαφορά; Καλή τύχη η πλειοψηφία των Αμερικανών κάνει αερόβια άσκηση σε τακτική βάση!’ Δεν είναι βιώσιμο», είπε ο συγγραφέας της μελέτης. Η Laura Baker, καθηγήτρια γεροντολογίας και γηριατρικής ιατρικής στο Wake Forest University School of Medicine στο Winston-Salem της Βόρειας Καρολίνας, μέσω email.

«Αλλά διαπιστώσαμε ότι η γνωστική λειτουργία δεν μειώθηκε σε διάστημα 12 μηνών για καμία από τις ομάδες παρέμβασης – άτομα που έκαναν αερόβια άσκηση ή εκείνους που έκαναν διατάσεις, ισορροπία και εύρος κίνησης», είπε ο Baker.

Ο Rudy Tanzi, καθηγητής νευρολογίας στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ στη Βοστώνη, χαιρέτισε τα ευρήματα ότι μια μέτρια ποσότητα άσκησης – 120 έως 150 λεπτά την εβδομάδα για 12 μήνες – μπορεί να επιβραδύνει τη γνωστική έκπτωση σε καθιστικούς ηλικιωμένους με μειωμένη ήπια γνωστική λειτουργία.

Tanzi, ο οποίος δεν συμμετείχε στη μελέτη, εξέτασε τον ρόλο της άσκησης σε ποντίκια που έχουν εκτραφεί γενετικά για να πάσχουν από τη νόσο του Αλτσχάιμερ και διαπίστωσε ότι η άσκηση προκαλεί τη γέννηση νέων νευρώνων στο χαμηλότερο τμήμα του εγκεφάλου. ενισχύουν τη νευρωνική δραστηριότητα.

“Πολύ συχνά, τα οφέλη των παρεμβάσεων που παρατηρούνται σε μοντέλα ποντικών με Αλτσχάιμερ δεν μεταφράζονται σε ανθρώπους ασθενείς. Είναι ωραίο να βλέπουμε ότι σε αυτή τη νέα μελέτη, τα οφέλη της άσκησης μπορεί να μεταφράζονται στα ποντίκια και στους ανθρώπους”, δήλωσε ο Tanzi, ο οποίος διευθύνει τη Μονάδα Έρευνας Γενετικής και Γήρανσης στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης στη Βοστώνη.

Τι είναι η ήπια γνωστική έκπτωση;

Η μελέτη, που παρουσιάστηκε την Τρίτη στο Διεθνές Συνέδριο της Ένωσης Αλτσχάιμερ 2022 στο Σαν Ντιέγκο, ακολούθησαν 296 συμμετέχοντες που ήταν εντελώς καθιστοί στην αρχή του πειράματος. Όλοι είχαν διαγνωστεί με ήπια γνωστική εξασθένηση – το πιο πρώιμο στάδιο της αργής διολίσθησης στην άνοια.

«Τα άτομα που έχουν ήπια γνωστική εξασθένηση δεν είναι γνωστικά φυσιολογικά, αλλά δεν έχουν άνοια», είπε ο Baker. «Είναι αρκετά ικανοί να φροντίζουν τον εαυτό τους, αλλά αυτό που πρέπει να περάσουν για να το κάνουν αυτό είναι εξαντλητικό.

READ  Βελτιώθηκε η πρώτη εικόνα της μαύρης τρύπας, αποκαλύπτοντας ακραία μαγνητικά πεδία

“”Δεν θυμάμαι πού πρέπει να είμαι. Επιτρέψτε μου να ελέγξω το ημερολόγιό μου. Ω, ξέχασα να γράψω σε αυτό το ημερολόγιο. Ας ελέγξουμε ένα άλλο ημερολόγιο. Ω, δεν μπορώ να βρω αυτό το ημερολόγιο. έχασα το τηλέφωνό μου. Που είναι το κλειδί? Δεν μπορώ να βρω το κλειδί ».

«Μπορούν να ενωθούν μαζί στην αρχή και να ολοκληρώσουν τα πράγματα», είπε ο Baker, «αλλά ο φόρος είναι τεράστιος».

5 ασκήσεις για την αντιστάθμιση μιας πολύ μεγάλης θέσης
Οι συμμετέχοντες στη μελέτη υποβλήθηκαν σε γνωστικό τεστ και στη συνέχεια τυχαιοποιήθηκαν σε δύο ομάδες. Μια ομάδα έκανε αερόβια προπόνηση μέτριας έντασης σε διαδρόμους ή στατικά ποδήλατα, προσπαθώντας για έναν στόχο από 70% έως 85% των αποθεματικό καρδιακού ρυθμού«Αυτοί είναι περίπου 120 καρδιακοί παλμοί ανά λεπτό για περίπου 30 έως 40 λεπτά για έναν τυπικό άνδρα 70 ετών», είπε ο Baker.

Η άλλη ομάδα έκανε ασκήσεις διατάσεων, ισορροπίας και εύρους κίνησης που είχαν σχεδιαστεί για να τους κάνουν να κινούν το σώμα τους με τρόπους που τους βοήθησαν να περιηγηθούν στην πραγματική ζωή.

«Οι άνθρωποι στην ομάδα ισορροπίας και εύρους κίνησης είπαν ότι ήταν ενθουσιασμένοι – μπορούσαν να πάνε σε αγώνες ποδοσφαίρου με τα εγγόνια τους χωρίς να ανησυχούν ότι θα σκοντάψουν ή μπορούσαν να οδηγήσουν και να στρίψουν το λαιμό τους για να δουν την πλάτη, κάτι που δεν μπορούσαν να κάνουν πριν. », είπε ο Μπέικερ.

Σημασία υποστήριξης

Και οι δύο ομάδες ασκούνταν δύο φορές την εβδομάδα με προσωπικό γυμναστή και στη συνέχεια άλλες δύο φορές την εβδομάδα μόνες τους για τους πρώτους 12 μήνες. Μαζί, οι ομάδες πραγματοποίησαν περισσότερες από 31.000 προπονήσεις κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, είπε ο Baker.

18 ζευγάρια άνετα αθλητικά παπούτσια για περπάτημα όλη την ημέρα (CNN Underscored)

Στο τέλος των 12 μηνών, η γνωστική λειτουργία δεν είχε μειωθεί σε καμία από τις δύο ομάδες. Αυτό είναι εντυπωσιακό, είπε ο Baker, επειδή μια εξίσου αντίστοιχη ομάδα ελέγχου ατόμων με ήπια γνωστική εξασθένηση – που δεν ασκούνταν – μειώθηκε.

READ  Πώς να χάσετε βάρος στη μέση ηλικία χωρίς να κατηγορήσετε τον μεταβολισμό

Μελέτες έχουν δείξει ότι η κοινωνική υποστήριξη είναι επίσης απαραίτητη για τη βελτίωση της υγείας του εγκεφάλου. Είναι λοιπόν πιθανό τα αποτελέσματα της μελέτης οφείλονταν σε αυξημένη κοινωνική στήριξη και όχι στην άσκηση;

«Λοιπόν, δεν ξέρουμε σίγουρα», είπε ο Μπέικερ. «Αλλά υπάρχουν αρκετά επιστημονικά δεδομένα που δείχνουν τα οφέλη της άσκησης μόνο στην υγεία του εγκεφάλου, επομένως δεν είναι κάτι που σκουπίζεις κάτω από το χαλί.

“Και Η σύστασή μας δεν θα ήταν ποτέ τα άτομα με ήπια γνωστική εξασθένηση να το κάνουν μόνοι τους», πρόσθεσε. «Θα χρειαστούν υποστήριξη. Άρα η άσκηση από μόνη της δεν είναι συνταγή. Η άσκηση με υποστήριξη είναι μια συνταγή και θα είναι η σύστασή μας».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.