Οφέλη των Ελληνικών Πρασίνων

Το Dandelion είναι ένα από τα πιο διάσημα ελληνικά χάρτα. Δημόσιος τομέας

Όλοι – απολύτως όλοι – έχουν ακούσει τη λέξη “horda” από έναν φίλο ή συγγενή από την Ελλάδα.

Η λέξη horda στα νεοελληνικά μεταφράζεται σε ταπεινά “ζιζάνια” στα Αγγλικά, η οποία περιλαμβάνει κάθε πράσινο που όλοι μπορούν να προσθέσουν στη διατροφή τους.

Πολλοί αναρωτήθηκαν τι σκέφτηκαν οι αρχαίοι Έλληνες για φυτικά τρόφιμα. Είναι πραγματικά χορτοφάγοι; Γνωρίζουν ακόμη και για τα πολλά οφέλη για την υγεία μιας διατροφής πλούσιας σε χόρτα; Ή η διατροφή αυτών των αρχαίων λαών βασίστηκε πραγματικά στο κρέας και όχι στα φυτά;

Το Horda είναι μέρος της αρχαίας ελληνικής κουζίνας

Η πλειονότητα των αρχαίων Ελλήνων δεν ήταν καθόλου χορτοφάγοι ή μη χορτοφάγοι.

Ωστόσο, εκτίμησαν την ποικιλία φυτών και λαχανικών που παρέχονται από τη φύση και ήξεραν πώς να κάνουν χρήση κάθε φυτού που μεγάλωσε στους κήπους τους.

Φυσικά, όπως και οι άλλοι μεγάλοι δυτικοί πολιτισμοί, οι Έλληνες όχι μόνο έτρωγαν κρέας αλλά και το απολάμβαναν, όπως γνωρίζουμε από διάφορες γραπτές πηγές από εκείνη την εποχή. Πολλές γιορτές σε διαφορετικές εποχές του έτους παρουσίαζαν κρέατα, όπως αρνί ή χοιρινό.

Ωστόσο, ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της αρχαίας ελληνικής ζωής ήταν η έννοια του «μετρονίου», την οποία περιγράφουμε με μέτρο σήμερα. Μέχρι τον ένατο αιώνα π.Χ., ο Έλληνας ιστορικός Ησίοδος προειδοποίησε, “Σκεφτείτε το σωστό ποσό, η μετριοπάθεια είναι η καλύτερη απ ‘όλα.” Λειτουργεί και μέρες.

Σύμφωνα με αυτήν την εντολή, το κρέας βρισκόταν στην διατροφή των αρχαίων Ελλήνων, αλλά όχι τόσο όσο νομίζαμε, και σίγουρα όχι τόσο όσο καταναλώνουμε σήμερα.

Οι Έλληνες ήξεραν ότι, ανεξάρτητα από το πόσο κρέας έτρωγε ένα άτομο, θα γινόταν παχύσαρκος – εξ ου και η ασθένεια – για μεγάλο χρονικό διάστημα. Για το λόγο αυτό, η διατροφή τους βασίζεται κυρίως στα φυτά.

READ  Οι επόμενοι σύνδεσμοι μελέτης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας βρίσκονται στον αέρα

Τα λαχανικά, τα φρούτα και τα όσπρια αποτέλεσαν τη βάση κάθε αρχαίας ελληνικής διατροφής και αποτέλεσαν τη βάση αυτού που γνωρίζουμε σήμερα ως υγιεινή μεσογειακή τροφή.

Η περίπτωση της Χόρτα και του Πυθαγόρα

Ωστόσο, η υγεία και η ευεξία δεν ήταν οι μόνοι παράγοντες που διαμόρφωσαν τη διατροφή των αρχαίων Ελλήνων. Ένα λίγο γνωστό γεγονός είναι ότι ο πατέρας της χορτοφαγίας ήταν στην πραγματικότητα ο αρχαίος Έλληνας μαθηματικός και φιλόσοφος Πυθαγόρας.

Ο Πυθαγόρας, γνωστός παγκοσμίως για τις θεωρίες του για την εκπαίδευση, ήταν επίσης ισχυρός υποστηρικτής της διατροφής χωρίς κρέας.

Με την πεποίθηση ότι όλα τα ζώα έχουν ψυχές, ο Πυθαγόρας και οι χιλιάδες οπαδοί του πίστευαν ότι η κατανάλωση κρέατος ήταν ανήθικη επειδή προκαλεί πόνο και ταλαιπωρία σε πλάσματα με αυτήν την εσωτερική ζωή του πνεύματος, όπως και οι άνθρωποι.

Στην πραγματικότητα, μέχρι τα μέσα του 1800, όταν το σύγχρονο χορτοφαγικό κίνημα αναπτύχθηκε στην Αγγλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι άνθρωποι που δεν τρώνε κρέας ονομάστηκαν “Πυθαγόρειοι οπαδοί”.

Μερικά υπέροχα ελληνικά χόρτα

Ένα από τα πιο σημαντικά παραδείγματα χορτοφαγίας που τρώγονται συνήθως στην Ελλάδα εδώ και χιλιάδες χρόνια είναι η ταπεινή σαλάτα “radicia”.

Αυτή η πράσινη σαλάτα πικραλίδας περιλαμβάνει όλα τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει ένα απλό, ταπεινό συστατικό – όταν μαγειρεύεται με τον σωστό τρόπο.

Εναλλακτικά, η σαλάτα radicchia, επίσης γνωστή ως “horda vrasta” (βρασμένα χόρτα), παρασκευάζεται με νόστιμα χόρτα πικραλίδας, που παραδοσιακά συγκομίζονται από την αυλή με ένα απλό μαχαίρι κουζίνας.

Χόρτα Ελλάδα
Πολλές πικραλίδες πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά βρίσκονται σε όλη την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Κατατάσσονται ως ανθοφόρα φυτά και ανήκουν στην οικογένεια Asteraceae. Το επιστημονικό τους όνομα είναι Taraksakam. χρέος: Γκρεγκ Χουμ, CC BY-SA 3.0/ Wikipedia Commons

Σήμερα βρίσκονται συχνά ως επιβλαβές ζιζάνιο, συνήθως ριζωμένο ακριβώς πίσω από το κεφάλι, γιατί θέλουμε το γρασίδι μας να είναι άψογο, και οι πικραλίδες ήταν ένα υγιές καθημερινό βασικό στοιχείο για τους αρχαίους Έλληνες.

READ  Αίγυπτος, Ελλάδα, Κύπρος Στόχοι συνεργασίας για περιφερειακή ειρήνη και ευημερία: FM - Πολιτική - Αίγυπτος

Συχνά σε συνδυασμό με αμάραντο, ραδίκια και άλλα χόρτα, τα χόρτα radicchia πλένονται καλά και βράζονται στον ατμό πριν από το φαγητό.

Πασπαλίστε γενναιόδωρα με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και φρέσκο ​​χυμό λεμονιού, αυτά τα χόρτα μπορούν να χρησιμεύσουν ως ένα εξαιρετικό πιάτο για τα κύρια πιάτα ή μπορούν να καταναλωθούν ως ένα υγιεινό σνακ ή δείπνο για όσους θέλουν να δουν θερμίδες.

Πολλά οφέλη για την υγεία της Χάρτας

Είναι σαφές για εμάς ότι μια διατροφή πλούσια σε χόρτα δεν θα ωφελήσει κανέναν που προσπαθεί να μειώσει ή να εξαλείψει την ποσότητα κρέατος που καταναλώνει.

Τρόφιμα όπως σπαγγέτι (πίτα σπανακιού), στιφάδο φασολιών με χόρτα, σπανάκι με αυγό, σπογγόριζο (ριζότο μαρουλιού) και αμέτρητες άλλες επιλογές μπορούν να προσφέρουν σχεδόν αναρίθμητα θρεπτικά οφέλη.

Χόρτα Ελλάδα
Πράσινη σαλάτα πικραλίδας, επίσης γνωστή ως radicia στα ελληνικά, με φρέσκο ​​λεμόνι.

Πάρτε για παράδειγμα την πράσινη σαλάτα πικραλίδας. Πλούσιο σε ασβέστιο, αυτό το ελληνικό φαγητό, εάν καταναλώνεται τακτικά, βοηθά στην ενίσχυση των οστών και στη μείωση των πιθανοτήτων αρθρίτιδας.

Πλούσια σε βιταμίνη C, αυτά τα ταπεινά χόρτα μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία του ανοσοποιητικού μας συστήματος, να μειώσουν την ποσότητα τοξινών στο σώμα μας και να εξισορροπήσουν τα επίπεδα ενυδάτωσης και ηλεκτρολυτών.

Λόγω των αντιοξειδωτικών συστατικών τους, τα τρόφιμα που βασίζονται σε δίαιτες από χορτοφάγους αρχαίου Έλληνα μπορούν επίσης να βελτιώσουν το δέρμα μας.

Χρησιμοποιείται ως θεραπεία, πράσινα όπως η πικραλίδα μπορεί να είναι πολύ χρήσιμα στη μείωση των συμπτωμάτων των δερματικών παθήσεων όπως το έκζεμα, η ψωρίαση και η ακμή.

Μέσω περαιτέρω έρευνας που αποδεικνύει πολλά εκπληκτικά οφέλη για την υγεία διαδοχικά, τα χόρτα που τα πράσινα έχουν προσθέσει στη διατροφή τους για χιλιάδες χρόνια εξακολουθούν να έχουν πολλά να μας διδάξουν σήμερα.

READ  Οι ειδικοί ανησυχούν για την κορύφωση των καλοκαιρινών διακοπών

Είτε είστε λάτρης του κρέατος, «ευέλικτος», χορτοφάγος ή χορτοφάγος, μπορείτε να προσθέσετε πολλές πιο υγιεινές επιλογές προσθέτοντας λίγα περισσότερα χόρτα στη διατροφή σας κάθε μέρα.

Λοιπόν, τι περιμένετε; Φτιάξτε μια σαλάτα μόνοι σας αρπάζοντας αυτά τα νόστιμα χόρτα, λίγο λεμόνι και εξαιρετικό ελαιόλαδο! Δεν θα μετανιώσετε για το τι έχετε κάνει και τα οφέλη είναι σχεδόν ατελείωτα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *